خوبيها
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 3
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 341
با گسترش استفاده از كارت‌هاي بانكي، جرائم مربوط به كلاهبرداري و سرقت از طريق اين كارت‌ها يا عابربانك‌ها رو به فزوني است. آگاهي از اين روش هاي سرقت، در كم كردن آن‌ها موثر است. مجله مهر: استفاده از كارت‌هاي اعتباري به جاي همسر پول نقد مدت‌هاست كه متداول شده و با گسترش استفاده از اين كارت‌ها، روش‌هاي كلاهبرداري با آن هم رو به افزايش است. روش‌هاي عجيب‌وغريبي كه همسريابي مجوز دار اطلاع پيدا كردن مردم از آن‌ها مي‌تواند تا حد زيادي اين جرايم را كاهش دهد. كلاهبرداري با اطلاعات كارت و حساب بانكي ساده‌ترين راه كلاهبرداري از كارت شما، دسترسي به اطلاعات حساب شماست. پس به هيچ‌عنوان اطلاعات حساب، شماره و رمز كارت خود را در اختيار افراد غريبه قرار ندهيد. همچنين به هيچ عنوان كارت خود را به اين افراد نسپاريد. از نگهداري رمز عبور به همراه كارت عابر خودداري كنيد تا در صورت مفقودي يا ربوده شدن كارت با حساب خالي خود مواجه نشويد. مراقب رسيد بانكي خود باشيد
هرگز قبض رسيد خود را در خيابان رها نكنيد. اين كار علاوه بر اينكه چهره شهر را زشت مي‌كند، باعث مي‌شود اطلاعات حساب شما لو برود يا در اختيار سارقانِ در كمين بيفتد.


كپي برداري از اطلاعات مغناطيسي

به هيچ عنوان كارت بانكي خود را حتي بدون رمز در اختيار افراد ناشناس قرار ندهيد؛ زيرا كپي برداري از اطلاعات مغناطيسي آن امكان پذير است.

تعويض كارت؛ ترفند قديمي سارقان

يكي همسراز ترفندهاي قديميهمسرسارقان تعويض كارت شما با يك كارت تقلبي است. سرقت با اين ترفند، اكثرا درباره افرادي كه اشراف كامل به كار با دستگاه خودپرداز ندارند رخ مي دهد؛ به اين ترتيب كه فرد سارق در صف مي ايستد و پيشنهاد كمك به اين افراد را مي دهد و به محض دريافت كارت آن‌ها در يك لحظه آن را با كارت ديگري تعويض مي كند و چندين بار رمز را مي زند و بعد از آن كارت ديگري را به مشتري تحويل مي‌دهد و مي‌رود.

سواستفاده از شلوغي صف عابربانك‌ها

در برخي از ايام ماه و سال مثل اول ماه،هنگام پرداخت يارانه ها و يا سال نو صف هاي طويلي در پشت خود پرداز ها شكل مي گيرد كه بهشت كلاهبرداران است. آن‌ها از كلافگي و عجله افراد استفاده مي كنند تا به بهانه كمك، سرعت بخشيدن به كار و ... شما را بفريبند. پس هنگام شلوغي صبر خود را حفظ كنيد و به غريبه ها اعتماد نكنيد.


سرقت به بهانه كمك كردن

ديده شده افرادي به بهانه كمك به سالمنداني كه طرز استفاده از كارت بانك را به خوبي نمي دانند و يا به بهانه كمك گرفتن اطلاعات و رمز هاي شما را سرقت مي كنند. پس نه اينكه به كسي كمك نكنيد بلكه هنگام كمك كردن و كمك گرفتن جانب احتياط را رعايت كنيد.

حقه «شما برنده ما شديد»

يكي از شگردهاي سارقان براي سواستفاده از حساب بانكي شما، پيامك‌ها يا تماس‌هايي هستند كه به شما نويد برنده شدن در قرعه‌كشي را مي‌دهند. چناچه كساني با اين عنوان از شما درخواست مراجعه به عابربانك يا ارسال اطلاعت كارتتان را كردند، هر گز به اين افراد اعتماد نكنيد.

خودتان كارت بكشيد

حتي الامكان سعي كنيد براي خريد با كارت بانكي، خودتان كارت بكشيد. يكي از راه‌هاي كلاهبرداري از كارت‌هاي بانكي ممكن است در خريدهاي شما اتفاق بيفتد. و آن كپي كردن كارت شما در زماني است كه كارت خود را به ديگران سپرده ايد.


چسب قطره‌اي؛ شگردي براي ربودن كارت بانكي شما

هنگام استفاده از خود پرداز هاي بانكي دقت كنيد قطعه اي مشكوك به آن نچسبيده باشد و همچنين اگر به هر دليل كارت شما در دستگاه باقي ماند، ابتدا اطمينان حاصل كنيد به داخل دستگاه رفته و جايي در بين مسير در قسمت ورودي كارت خوان گير نكرده باشد يكي از شگردهاي كلاهبرداري از كارت بانكي، استفاده از چسب قطره‌اي و ضبط كارت افراد است.

مواظب عابربانك‌هاي مصنوعي باشيد

نصب كردن دستگاه هاي كارتخوان تقلبي از ديگر مواردي بوده كه در اين سال ها از سوي پليس گزارش شده است. در اين نمونه، كلاهبرداران از روي دستگاه هاي كارتخوان شبيه سازي و آن را در محل هاي مخصوصي نصب مي كردند. دارندگان كارت هاي بانكي با توجه به شباهت زياد و دقيق اين دستگاه ها با اصل آن‌ها نسبت به ساختگي و تقلبي بودن آنها شك نكرده، كارت اعتباري خود را به داخل دستگاه كارتخوان وارد كرده و با وارد كردن رمز عبور خود سعي مي كردند تا وجوهي را از حساب خود برداشت كنند اما با پيام خطاي دستگاه ساختگي مواجه شده و به تصور اختلال در شبكه، كارت اعتباري خود را از دستگاه بيرون مي كشيدند اما خبر ندارند كه رايانه نصب شده در داخل دستگاه مذكور، به طور خودكار مشخصات كارت و رمز عبور كارت فوق را ضبط كرده است.


كلاهبرداري با مغشوش كردن عابربانك‌ها

يكي ديگر از روش‌هاي اين سارقان مخشوش كردن و دستكاري عابربانك‌هاست. دو مورد از معروف‌ترين اين روش‌ها اينگونه است:

۱. نصب قطعاتي كوچك در محل ورودي دستگاه خود پرداز به نام اسكيمر جهت كپي برداري از كارت هاي بانكي سامانه همسريابي كاربران.

۲. نصب قطعاتي سخت افزاري بر روي صفحه كليد دستگاه به نام كي لاگر يا نصب دوربيني كوچك بر روي دستگاه به منظور سرقت رمز عبور كاربران.

به كارتخوان‌هاي رايگان اعتماد نكنيد

در موارد ديگر هم مشاهده شده افرادي با عنوان كارمند بانك به افراد و صاحبان مشاغل مراجعه كرده و تحت عنوان خوش‌حساب بودن، كارتخوان رايگان در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهند. در يكي از همين موارد سارقان به يك نمايشگاه اتومبيل مراجعه و خود را كارمند بانك معرفي كرده و با ارائه كارتخوان به اين فرد، از او اخاذي كرده‌اند.

دستكاري در كارتخوان‌ها

يكي ديگر بهترين همسراز راه‌هاي سارقان ايجاد اختلال در كارتخوان‌هاي مراكز خريد است، براي مثال در يكي از اين كلاهبرداري‌ها، همسريابي سارقان در فروشگاهي دستگاهي كارتخوان نصب و با اعمال تغييرات و دستكاري در سيستم كارتخوان، همسريابي ايران كاري كرده بودند تا اطلاعات روي كارت در حافظه دستگاه ذخيره و قابل انتقال به كارتي ديگر باشد. پس از كپي يافتن همسر كردن اطلاعات كارت، كارتي مشابه دوهمدم عابر بانك مالباخته خوشگل خانم طراحي مي‌كردند و براي دستيابي به همسريابي مجوز دار رمز كارت ايندوهمدل افراد، به بهانه كوتاه بودن سيم دستگاه كارتخوان يا به بهانه‌هاي ديگر از مشتري مي‌خواستند رمزكارتش را اعلام كند تا خودشان نسبت به وارد همسريابي مجوز دار كردن آن اقدام كنند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۴ دى ۱۳۹۴ ] [ ۰۶:۱۵:۴۲ ] [ سلمان ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب